Semester i stugan!

Det är så skönt att vara i stugan. Jo visst, det finns projekt här också, men det känns liksom mer frivilligt. Vi har haft stugan i två år och jag älskar den. Den är på 60 m2, med toa och separat hus med dusch och bastu. Ett garage på 30 m2 finns också. Vi har precis inrett ett enkelt sovrum med en våningssäng där. Vi ska också göra om en del till "spelhörna". När Josef börjar trumma på sitt Rockband, så vill man helst skicka iväg honom - just det - till garaget.



Stugan ligger vid Mälaren och igår beställde vi en ny båt. Det är inget fancy vi pratar om, utan en vanlig plastbåt med styrpulpet. Vår gamla Crescent har sett sina bästa dagar och vill vara hos någon annan sina sista år. Ryds 510 GTI heter den nya. Jag krävde att vi skulle ha dynor och ett fikabord, som kan sänkas och göra att man får en plats att sola på. Jag brukar bli helt passiv då vi är ute på sjön. Bengt kör och jag sitter i min egen lilla värld och filosoferar. Skönt att vi brukar köra där det inte är så jättemycket trafik. Skönt också att ha ett sjökort, så att man vet att man har kört på grund...En grej som irriterar mig är att jag ibland glömmer att ta med en scarf att skydda håret med. Det blåser ju alltid då man far fram och håret blir totalt kaos. Kanske den nya båten ska utrustas med en permanent scarf som inte ska lämna båten och som matchar båtens vita och blåa nyanser?



XOXO!
/Mona

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0