Varmt, regn och god mat

Idag har det varit varmt! Vi har inte tagit hänsyn till detta, utan ångat på med arbete för att städa och röja här i stugan. När vi var klara ville de andra ta ett välförtjänt dopp och svalka av sig i Mälaren. Då kom molnen. Jag badade inte - jag är ett landdjur sedan ett antal år tillbaka och tycker det är jobbigt att bli blöt. Konstigt. Ingen fattar nånting. Inte ens jag, som har varit värsta fisken i vattnet i unga dagar. Jag hoppas jag hittar tillbaka till lusten att bada.

Den halvtimme gänget var i vattnet ägnades åt att leta Benis solglasögon. Han tänkte att hans sportiga solbrillor skulle sitta kvar då han gjorde ett örndyk ner i vattnet, då han stod på botten... Sedan tränade familjen lite ryggsim. Säg så här - tekniken varierade och några behöver träna mer än andra. T ex är det svårt att få till det om man inte vill blöta håret.



På kvällen kom några vänner på besök och vi dukade middagen under tak och mycket riktigt - regnet kom, men vi hade det bra där vi satt. Gott samarbete gjorde att vi hade ännu en suverän måltid. Rebecca och Ester är superduktiga i köket och svishar ihop potatissallader och kebab-spett av köttfärs. Jag kryddar och instruerar, men de behöver knappt någon assistans längre. Självgående brudar!

Jag saknar Josef. Han är hemma med kompisar.

XOXO!
/Mona

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0