Nu har det hänt igen!

Vår EU-moppe nr 1 gick i graven tidigare i år. Den hämtade sig aldrig från de skador den fick i samband med ett kidnappningsförsök på vår gård.

Vår EU-moppe nr 2 är på verkstan. Den här gången var det Polisen själva som anmälde att de sett en person sparka sönder baklyktan på den.

Det dråpliga i hela historien är att den stod parkerad på stan i väntan på att dras till verkstad. E hade nämligen lyckats köra på en för hög trottoarkant och skadat avgasröret och vågade inte köra den. Vi var och tog hand om den. Då vi kom stod en ölflaska på bensinlocket. Jag har fått för mig att någon har hällt öl i bensintanken. Därför bad jag verkstan om att de tömmer tanken och rengör den... Jag har inga bevis - bara en känsla. Nu kanske du undrar varför jag har den känslan. Det är ju bara vi som har nycklar... Jo visst, men vi har blivit tvungna att byta till ett olåsbart tanklock,
för nyckeln har börjat kärva. Jag säger bara - det är bara ett stort elände med moppar. Det här är sista gången jag supportar den. Nästa händelse = Moppe nr 2 går i graven och får möta sin gamla kompis. Jag är inte för dödshjälp, så det måste ske på naturlig väg...



OXOX!
/Moni

Kommentarer
Postat av: Anonym

är du död?

2010-12-17 @ 16:51:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0