En dag på hemmaplan

Idag har jag varit så gott som ledig. Några jobbmail blir det alltid, men annars har följande klarats av:
1. Åkt med ett sista lass skräp till sopstationen.
2. Köpt miljövänlig bensin till gräsklipparen.
3. Tankat bilen.
4. Bjudit pojkarna på McDonalds. (Inte för att de förtjänade det, men det var det enda sättet att få upp dom.)
5. Varit med Josef och premiärbokat hans första körlektion.
6. Mätt golven i källaren.
7. Åkt och köpt mattor till de uppmätta golven och lagt ut dom.
8. Handlat mat.
9. Marinerat kött och lagat middag.
10. Tjatat på pojkarna att åtminstone göra punkt 1 på deras ToDo-lista. Dvs. tömma en byrå och bära ner den i källaren.
11. Druckit 3 cl.
12. Planerat morgondagens lunch till 15 personer.
13. Tvättat två maskiner tvätt.
14. Förberett och skrivit ut lite frågesportblad till mammas 70-årskalas.

Om sanningen ska fram har jag fått en hel del hjälp av min duktiga dotter Rebecca. Det är roligt att jobba med henne. Hon är alltid positiv och flitig och det piggar upp mig.

Nu är det bara ett par punkter kvar innan jag ska gå och lägga mig. Kl 08.00 går bilen mot Knivsta. Jag ska stanna på ICA Maxi i Arlandastad och göra matinköpen. Jag tänkte att det skulle vara smart, så slipper maten ta plats i kykskåpet hemma under natten och sedan börja tillagning direkt då jag kommer fram till Ma och Pa. Jag kommer att bjuda på teriyakilax och wokade grönsaker. Supergott recept. Gå in på www.ica.se till deras receptbank och sök på "laxfjäril", så kommer receptet upp.

XOXO!
/Mona

Kommentarer
Postat av: anne

Punkt 11. Druckit 3 cl? Använde du kryddmått? :)

2009-07-12 @ 21:50:15
URL: http://annnne.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0